torstai 18. syyskuuta 2014

Vapun hedelmät



(Arkisto: helmikuu 2012)

Saavuin tässä aamulla ihan muina miehinä piipahtamaan Facebookissa ja ennen kuin mun unihiekan lähes sokaisemat silmäni ehtivät edes vilkaista etusivun uutisvirtaa, niin noteerasin oikealla yläkulmassa varsinaisen syntymäpäiväilmoitusviidakon, sillä toista kymmenettä ystävääni on tänään päivänsankarin roolissa!

Olin niin äimänkäkisöityneenä, että mulla meinas tippua aamukahvit munille. No tähän väliin mainittakoon, että mulla on kuitenkin Länsi-Suomen valtavin puska, joten minkäänlaista palovammavahinkoa ei olisi missään nimessä tapahtunut.

Mutta palataan tähän syntymäpäivien paljouden mysteeriin. Miksi juuri helmikuun ensimmäisenä päivänä on näin monet synttärit? Hetken aikaa tein johtopäätöksiä ja rapsuttelin nännejäni kunnes mä sen tajusin - täällä on vino pino vapun hedelmiä! ♥
Eli sattumoisin tasan yhdeksän (9) kuukautta kun kelataan taaksepäin, niin sieltähän paljastuu vappuaaton jälkeinen aamuyö, jolloin siellä on yhdessä jos toisessa jos kolmannessakin pusikossa, jatkoilla ja ties missä harjoitettu rakkautta! Pääosin 80-luvulla ovat tapahtuneet nämä panotarinat. Tällaisilla kauniilla rakkaustarinoilla on oikein hyvä aloittaa helmikuu, joten onnea ihan kaikille, joilla sattuu olemaan tänä vuonna synttärit!

Ja mikäs tässä onnitellessa, sillä itsehän olen niin sanottu Euroviisujen lapsi. Nimittäin toukokuun lopussa -81 isäni ja äitini katsoivat huhujeni mukaan kyseisen vuoden Euroviisutulokset Aamulehdestä ja villiintyivät viisukuvista sen verran kiihkeästi, että 9 kuukautta myöhemmin mä heilahdin kehiin. Ja jos mä olisin ollut tyttö, niin tätä olotilapäivitystä päivittelisi nyt Pirkko Poukka -niminen jakorasia.

Mutta summa summarum: meillähän on mun lapsuudenmaisemissa Pohjois-Nokialla vanha sananlasku, että helmikuu on niin kaunis ja rakkautta pursuava kuukausi, että lestadiolaisetkin käyttävät kortonkia ja pelaavat Kimbleä alasti!
Tästä on hyvä alkaa rakentaa tätä keskiviikkoa, moro!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti