sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Tunnerikas keihäsfinaali

(Arkisto: elokuu 2014)

Yleisurheilun EM-kisojen keihäsfinaali on käynnissä ja mun pitää tunnustaa, että tämä finaali on itselleni aivan sairaan henkilökohtainen. Nimittäin suomalainen finaalikolmikko Tero Pitkämäki, Antti Ruuskanen sekä Lassi Etelätalo kuuluvat kaikki lähipiiriini!

Pitkämäen kanssa käytiin samaa ala-astetta Pohjois-Nokialla ja muistan elävästi, kun heitettiin aina kaikki välitunnit keihästä. Välillä Tero oli Seppo Räty ja minä Jan Zelesny. Välillä osat vaihtuivat. Tai okei, tarkennetaan sen verran, ettei olla ikinä tavattu eikä Tero käynyt ala-astettaan Nokialla, vaan Ilmajoella. Mutta ollaan Teron kanssa samaa ikäluokkaa, joten siis oltiin samaan aikaan peräti kuusi (6!!) vuotta ala-asteilla eri kaupungeissa! Voiko tuollainen muka olla sattumaa? En usko!

Ja myönnetään, Antti Ruuskanen on paras kaverini! Eiku sanoinko mä, että paras kaveri? Siis ei me olla koskaan edes nähty livenä, mutta näin yhden Ruuskasen näköisen äijän Nokian Alkossa kesäkuussa. Mut ei se siis ollut Ruuskanen, kun kyseessä oli yks etelänokialainen lippiskimmo. Mutta kuitenkin, melkein bestiksiä ollaan Ruuskasen kanssa, joten tuhottomasti tsemiä, Ana!

Moni ei välttämättä tiennytkään, että Lassi Etelätalo on mun pikkuveli! Tai pikkuveli ja pikkuveli, mutta jos katsotaan faktoja silmiin, niin 1) hän on mua nuorempi ja 2) meidän molempien etunimessä on yksi i-kirjain ja molempien sukunimessä yksi o-kirjain, jonka lisäksi meidän molempien sukunimi on Etelätalo, paitsi mun. Faktat on faktoja! Tiettekö, mulla on tosi innostunut ja jännittynyt fiilis, kun periaatteessa oma pikkubroidi on tuolla EM-finaalissa.

Ja vaikka tämä on itselleni tosi tunnepitoinen yleisurheilusunnuntai, niin vähäsen tässä on myös tyrmistynyt olotila. Nimittäin jamaikalainen Usain Bolt on pitkäaikainen suosikkini ja olen odottanut, että näkisin hänet vihdoinkin näissä EM-kisoissa juoksemassa. Ja mitä mies tekeekään - ei osallistu koko kisoihin! Liekö taustalla jotain kisajännitystä vaiko peräti dopingia, sillä jotenkin vaan haiskahtaa tuo selitys, että koska hän ei ole eurooppalainen, niin hän ei voi osallistua.

Huh huh, menee kylmät väreet koko ajan, mutta mulla on oikeus näihin väreisiin. Jännittävää sunnuntaita muillekin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti