perjantai 19. syyskuuta 2014

jweeafpypsfiefgmv

(Arkisto: toukokuu 2013)

jweeafpypsfiefgmv

Mitä? Huh, pitää aloittaa ihan alusta tämä olotilapäivitys. Tuohon alkuun nyt satuin kirjoittamaan ihan mitä sattuu, sillä mun kädet tärisee edelleen shokista ja on vähäsen hankalaa kirjoittaa tätä. Järkevällä tuurilla olen tällä hetkellä edes hengissä kirjoittamassa, sillä olin tänään vakavassa sammakkokolarissa!

Olin suuntaamassa torstaiaamuruuhkan keskellä kohti Elixian kuntoilukeskusta harjoittamaan kuntopyörä- sekä voimailuaktiviteettejä ja juuri kun olin saanut pysäköityä autoni Aurajoen välittömässä läheisyydessä sijaitsevan Itäisen rantakadun varteen, niin eikös sieltä loikannut yksi sellainen törkeästi liikennesäännöistä piittaamaton jättisammakko päin mun rakasta Hondaani.

Olin siinä hetken aikaa ihan hoo moilasena, että mitä tässä oikein tapahtui ja että kävikö itselleni mitenkään. No kauhealla säkällä säilyin vahingoittumana ja kuin ihmeen kaupalla peltivaurioiltakin vältyttiin. Eikä sille sammakollekaan lopulta mitään tapahtunut, vaan hän jäi siihen paikoilleen autoni vasemman eturenkaan viereen ylimielisesti möllöttämään. Kaiken lisäksi sammakko oli ilman rihman kiertämää. Mä siinä sitten tunnekuohuissani raivosin tälle sammakolle, että kannattais varmaan mennä autokouluun, jos ei osaa liikennesääntöjä! Ei täällä hemmetinpirskatti sentään muutkaan hypi alasti autoja päin, jatkoin vaahtoamistani. Mumisin vielä itsekseni, että kaikki turkulaiset sammakot ovat just tuollaisia. Toki nyt rauhoittuneena ymmärrän, että enhän mä voi yleistää sammakoita tuolla tavalla. Ihan varmasti tosi monet turkulaissammakot ovat loistavia tyyppejä ja loikkivat fiksusti.

Kesken tämän sammakkovälikohtauksen moni pyöräilijäkin ajoi ohitseni katsellen mua silmät ja naama kokonaisuudessaan ymmyrkäisinä, että mitäs ihmettä tuo nuorimies tuossa oikein itsekseen huutelee ja riuhtoo käsillään kuin ampiaisenpistoksen välilihaansa saanut kapellimestari oopperaensi-illassa. Meinasinkin tiedustella heiltä, että onko tämä joku rikos olla tukkanuottasilla sammakon kanssa torstaiaamuna!? Vai onko jossain lakikirjassa joku pykälä, ettei liikennesääntöjä laiminlyövälle sammakolle saa tiuskia? En usko! Koko tämän kolaritragedian jälkeen marssin määrätietoisesti kuntosalille, suoritin aivan mahtavan aamukuntoiluharjoituksen ja olenkin tässä täynnä energian sekä raikkauden tuomaa kombinaatioelämänvirtaa.

Kuten meillä Pohjois-Nokiallakin on usein tavattu sanoa, niin riita sammakon kanssa on enne hyvästä kuntoilusta. Ja oli se! Erinomaista päivää kaikille, nyt ansaittu kahvi!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti