perjantai 19. syyskuuta 2014

8,7 miljoonan dollarin perintö!

(Arkisto: joulukuu 2012)

Minua saa onnitella. Olen juuri perinyt 8,7 miljoonaa dollaria afrikkalaiselta herra Poukalta!

Sain nimittäin tänään englanninkielisen inbox-viestin Henry Markwell -nimiseltä herralta. Hän kertoi, että minulla on onnekkaasti sama sukunimi kuin juuri Togossa auto-onnettomuudessa menehtyneellä paikallisella liikemiehellä, jolta jäi 8,7 miljoonan dollarin omaisuus Afrikkaan. Joten olen täten oikeutettu saamaan tuon huiman rahasumman. Minun tarvitsee ainoastaan pitää kyseinen inbox-viesti luottamuksellisena, luovuttaa yksityistietojani ja tulevissa sähköpostikeskusteluissamme antaa sopivia summia rahaa, jotta rahojen siirto-operaatio voi toteutua onnistuneesti ja pääsen sitten käsiksi noihin miljooniin.

En olisi kyllä ikinä uskonut, että Poukan sukua löytyy Länsi-Afrikasta saakka! Siis tiesin kyllä, että Poukkia löytyy mm. Vesilahdelta, Nokialta, Turusta ja jopa Oulusta asti. Mutta että myös Togosta! Mä olisin niin halunnut tavata togolaisen sukunimikaimani. Tai pakkohan hänen oli jollain tavalla olla myös luultavasti vähintäänkin kaukainen sukulaiseni. Oltais käyty Nokian Teuto-Grillillä syömässä Kuumat koirat sinapilla ja tuplakurkkusalaatilla, oltais menty Menkalan hiekkakentälle pelaamaan jätkien kanssa futista ja tietysti Tapsan Tahdeille nauttimaan kesästä. Siis ihan tuollaisia perusjuttuja, mitä nyt kaikki nokialaistogolaiset aina tekevät. Oon tosi surullinen togolaisen Poukan menehtymisestä, mutta taidan mä silti olla ihan uskomattoman onnekas. Mulla on kohta 8,7 miljoonaa!!

Mutta joo, tällaisiin huijauksiinhan moni suomalainen menee jatkuvasti ja tuhlaa kymmeniä tuhansia euroja säästöjään silkkaa tyhmyyttään sekä sinisilmäistä hyväuskoisuuttaan. Ei s4%tana! Tiedättekö mitä? Mä otan tämän kömpelön kusetusyrityksen absoluuttisena haasteena. Lähitulevaisuudessa on siis aika testata omia hassuttelutaitojani kansainvälisillä virtuaalivesillä. Mun isossa päässäni alkoi välittömästi muhia vuosikymmenen upein kusetusajatus. En nyt tietysti heti vielä tiedä, että minkälainen se tarkalleen on, mutta luotan mielikuvitukseeni. Suunnitelmana on keksiä joku poikkeuksellisen nerokas kuvio, millä sitten on tarkoitus nolata ja kusettaa noita afrikkalaiskusettajia. Ja samalla saada hyväuskoisimmatkin ihmiset tietoisiksi, että tuollaiset viestit ovat AINA huijausta.

Sellainen kusetus, mistä kirjoitetaan iltapäivälehdissä ja saan lopulta jonkun kusettajienkusetuksen kultaisen arvomitalin klemmarilla kiinnitettynä mun oikeaan nänniini. Kyllä! Tämä on ensimmäinen lupaukseni tulevalle vuodelle. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti