lauantai 20. syyskuuta 2014

Petterin tanssiblogi

(Arkisto: tammikuu 2014)

Ilmoittauduin taannoin lavatanssikurssille ja tänään alkuillalla oli sitten ensimmäiset tanssitunnit. Mua jännitti aivan vietävästi ja esimerkiksi hetki ennen kurssin aloitusta, kun kokeilin tärisevillä käsilläni pulssiani, niin hetken aikaa en ollut lainkaan varma, että kokeilinko minä pulssia vai pulssi minua.

Kuivaharjoitteluiden jälkeen oli ensimmäisen tanssityylin opettelu. Foxtrot - hiiiiii-das, hiiiiii-das, nopea, nopea, hiiii-das, hiiii-das, nopea, nopea… Menevän iskelmämusiikin tahtiin siinä kelpasi heilua tanssiparketilla kuin kohtalaisen rytmitaitoinen selälleen heilautettu ampiainen, jonka koko vartalo sähisi jouheasti. Se olin minä - löysin foxtrot-tanssimuodon avulla heti uuden puolen itsestäni. Tuo puoli minusta tuntui huutavan, että elämä on yksi iso tanssi, joten tanssi poika!

Ja minä tanssin!

Hyvä musiikki, oikeaan rytmiin pääseminen ja tanssiopettajan kehut nostivat itseluottamukseni korkeammalle kuin Näsinneulan yläkärkiviivat. ”Miksi h*lvetissä olen ollut pois tanssin luota kaikki nämä vuodet?”, tivasin itseltäni. Annoin heti itselleni anteeksi ja samaan aikaan tein lupaukseni itseni kanssa - loppuelämäni ajan minä aion tanssia. Tanssi on tie itsensä löytämiseen, sisäiseen rauhaan ja onneen.

Voitteko kuvitella, että itse musiikkilegenda Elvis Presley oli mukana Ylöjärven seuraintalolla! Tai ei hän siellä tietenkään fyysisesti ollut, sillä mieshän menehtyi jo yli 36 vuotta sitten. Mutta hänen ainutlaatuinen ääni kombinoituna omaan vauhdikkaaseen foxtrottiini oli sellainen henkinen sysäys, että tunsin nuorenevani entisestään. Ja mitä tapahtuikaan hetki ennen kotiin saapumistani? Ostin kaupasta yhden Heinekenin palkitakseni itseni ja minulta ei kysytty papereita, vaikka viime kerralla kysyttiin. Minä nuorenin silmissä. Ei tällainen ole enää sattumaa!

Kaikki suomalaiset miehet huomio! Lähtekää lavatanssikurssille! Se on ultimaattinen win-win-tilanne kaikille. Miehen rytmitaju, ryhti sekä notkeus kehittyvät ja samalla musiikki virtaa kehon läpi ihanasti. Ja onko joku kuullut kenenkään naisen koskaan sanovan, että "Tanssitaitoinen mies, hyi s%4tana!" Ei taida olla. Kaikki voittavat! Ja tämä ei ole mikään sponsoroitu olotilapäivitys, vaan tämä on ensimmäinen tanssiblogini, jonka avulla tarkoitukseni on nostaa lavatanssibuumi ja saada koko Suomi liikkeelle. Tanssi tekee onnelliseksi!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti