sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Henkilökohtainen Nigerian jalkapallo-ottelu

(Arkisto: kesäkuu 2014)

Tuntuu jotenkin aivan sairaan henkilökohtaiselta seurata tätä jalkapallon MM-kisojen ottelua Iran VS. Nigeria. En oo tästä kauheesti huudellut, mutta siis itsehän perin ison määrän rahaa pari kuukautta sitten nigerialaiselta herra Poukalta. Yhteensä 5,8 miljoonaa dollaria!

Kyllä, sain keväällä sähköpostiini englanninkielisen kirjoituksen, jossa kaukainen sukulaiseni Jackson Poukka oli harmillisesti menehtynyt hotellipalossa ja arvatkaapas mitä - no hänen asiainhoitajansa ilmoitti, että minä satun olemaan Jacksonin ainoa sukulainen ja perin hänen 5,8 miljoonan dollarin omaisuutensa! Mun tarvitsi ainoastaan lähettää 10 000 dollaria erinäisille tileille ulkomaille juokseviin kuluihin, jonka jälkeen nuo miljoonat siirtyvät tililleni ja olen sitten todella rikas mies! Rahoja ei ole vielä näkynyt tililläni, mutta niiden saapuminen nyt lienee vain ajan kysymys. Tässähän on nyt kesäkin ja moni rahansiirtäjä voi olla just nyt kesälomalla ja kaikkee.

Aluksi tietysti olin hyvinkin hämilläni. Tiettekö, mä en antanut itseni edes riehaantua liikaa noista miljoonista, sillä olihan nigerialaissukulaiseni juuri menehtynyt tulipalossa. Hänessä virtasi Poukan suvun veri. Mistä minä tiedän, vaikka hän olisi ollut veljeni? Toisaalta, jos kerran Internetin sähköpostiosoitteeseen on niin kirjoitettu, että voitan miljoonia, niin kyllä sen silloin totta on oltava ja minulla on lupa myös iloita. Mutta sen mä sanon jo heti, että mä oon edelleen se sama Petteri kuin ennen miljonäärinäkin olemista. Ja ymmärrän, jos moni on kateellinen miljoonaomaisuuteni vuoksi, mutta Jackson Poukka on kuitenkin sukulaiseni ja nuo rahat kuuluvat minulle.

Ristiriitaiset tunteethan tässä ovat tietysti. Toisaalta raha kelpaa, mutta olishan se ollut niin kivaa, että Jackson Poukka olis yhä elossa ja olis muuttanut vaikka kesäks Nokialle mun kämppikseks. Oltais käyty yhdessä Vihnuksen parkkipaikan Autogrilliltä hakemassa kuumatkoirat, kuten ketkä tahansa pohjoisnokialais-nigerialais-sukulaiset kesäisin tekevät. Ja Alisenjärven uimareissulla moni kanssanokialainen olis ihan varkkina sekoittanut meidät, että kumpi on kumpi ja minua oltais esimerkiks luultu Jacksoniksi ja Jacksonia minuksi. Voi meitä nokialais-nigerialais-Poukkia!

Yhtä kaikki - kannustan Nigeriaa kunnioittaakseni Jacksonia.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti