perjantai 19. syyskuuta 2014

Tunteikas itsenäisyyspäivä

(Arkisto: joulukuu 2012)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Kiitoksia sotiemme veteraaneille ja lotille uskomattomista uroteoista. Tämänvuotiset Linnan juhlat ovat itselleni poikkeuksellisen erityiset sekä tunnerikkaat, sillä juhliin on kutsuttu valtava määrä läheisiä ystäviäni.

Moni ei välttämättä tiedäkään, että tasavallan presidentti Sauli Niinistö on paras ystäväni ja lisäksi sain kunnian suunnitella Jenni Haukion upean juhla-asun. Tai korjataan sen verran, ettei olla Niinistön kanssa ikinä edes juteltu, mutta näin hänet Salossa viime kesänä. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin en ole tuota Haukion juhla-asua suunnitellut, mutta mulla on samanväriset violetinsiniset farmarihousut kotona.

Mikael Jungnerin tunnen lapsuudesta asti, sillä ollaan molemmat synnytty Tampereen keskussairaalassa periaatteessa täsmälleen samaan aikaan. Tai siis Mikael syntyi Helsingissä, mutta - voitteko kuvitella - minä synnyin ainoastaan 16 vuotta ja 10 kuukautta myöhemmin Tampereella. Kyllä tää on pieni maailma.

Ja mua jännittää ihan sikana, että minkälainen kaulakoru Jutta Urpilaisella on tänään. Seurusteltiin Jutan kanssa 90-luvun teiniaikoina ja välillä mä livahdin salaa tapaamaan Juttaa, välillä Jutta livahti salaa tapaamaan mua. Tai sellainen oikaisu tähän, ettei olla koskaan nähty, mutta mä itse kyllä olin 90-luvulla teini. Tosin en paljon seurustellut, koska olin aika ujo.

Hjallis Harkimo on tänäkin vuonna yksi seuratuimmista Linnan juhlien vieraista. Mehän purjehdittiin Hjalliksen kanssa maailman ympäri vuonna 1987! Ei kun sanoinko mä, että me purjehdittiin? Tarkoitin siis, että Hjallis purjehti yksin ja minä olin silloin tarhassa. Mutta oon käynyt monta kertaa Ruotsin-laivalla, että oikeastaan purjehdussielunveljiä ollaan. Aina oltu!

Tunnekuohuissa melkein jo itken tätä kirjottaessa, sillä laulajasiskoni Laura Voutilainenkin sai kutsun linnaan. Ollaan aina oltu paita ja peppu. Tai siis oon nähnyt Lauran ainoastaan telkkarissa, eikä olla sisaruksia, mutta meillä molemmilla on perse ja lukuisia paitoja. Eli sinänsä yhtäläisyyksiä löytyy hämmästyttävän paljon, joten periaatteessa lähisukulaisiahan tässä ollaan. Ja voiko olla sattumaa, että mun äitinikin tyttönimi on Voutilainen. Tai ei Voutilainen, mutta Nevala. Summa summarum: erityinen ilta itselle. Toivottavasti teillekin.

Jännittävää iltaa, moi!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti