perjantai 19. syyskuuta 2014

Tuuheiden pannujen ritari?

(Arkisto: elokuu 2013)

Movember on vuonna 2003 perustettu kansainvälinen hyväntekeväisyyskampanja, johon osallistuvat miehet kasvattavat itselleen viikset marraskuun ajaksi. Kampanjan tarkoituksena on kerätä varoja ja nostaa tietoisuutta miesten terveysongelmista kuten eturauhassyövästä.

Moni saattaa nyt miettiä, että mitäs himputtia tässä Movemberista kirjoitellaan jo elokuussa? Minä kerron syyni.

Olen henkilökohtaisesti katsellut vuosikausien ajan haikeana sekä avoimesti kateellisena, kun ystävilläni sekä tuiki tuntemattomilla miehillä on kasvatettuna erittäin komeita pannunnuolijaviiksiä. Siis sellaisia karvapuikkoja ylähuulien päällä, jotka ovat usein niin nolousrumia, että ne ovatkin yhtäkkiä henkeäsalpaavan upeita! Niitä katsellessa ja omaa karvattomuutta (genitaalialuepuskaa ei lasketa) surkutellessa olen meinannut muuttua harmituskateudesta vihreäksi pohjoisnokialaispäärynänuorukaiseksi.

Viime marraskuussa olin itsekin jälleen toiveikkaana mukana Movember-kampanjassa kasvattaen sinnikkäästi viiksiäni. Marraskuun lopussa otin sitten noin kolme tusinaa valokuvaa omista ”pannuistani” tarkoituksenani laittaa tänne Facebookin kuva muhkeista Movember-viiksistäni, jotka sitten keräisivät tuhansia ylistysviiksikehukommentteja. Tuosta tempauksestani muodostui kuitenkin totaalifarssi, sillä kuvista ei erottunut minkäänlaisia naamakarvoja. Yritin hädissäni ottaa jopa suurennuslasia apunani käyttäen kuvan, mutta lopputulos oli samanlainen semiposliinifiasko.

Muistan silloin puntaroineeni, että pitäisikö minun hieman lisätä kuvankäsittelyohjelman avulla viiksikarvoja naamaani. Luovuin nopeasti tuosta epäreilusta ajatuksesta ja latasin itseeni itseluottamusta uskoen, että vielä joku tulevaisuuden marraskuu aikani koittaa. Vielä joskus minua kutsutaan ”Tuuheiden pannujen ritariksi!” Vielä joku viaton marraskuu minulla on sellainen viiksikarvasuikalepannukokonaisuus, että tietoisuus miesten terveysongelmista kantautuu Kuuhun asti.

Tämän vuoden Movemberina en aio jättää mitään arvailujen varaan, vaan aloitin jo sunnuntaina kasvattaa viiksiäni marraskuuta varten. Työsavotta on toki valtava, sillä tilastot eivät todellakaan puhu puolestani. Olen nimittäin aikuisikäni aikana ostanut itselleni yhteensä kaksi partahöylää, joten naamanajokokemukseni on kuin naisseikkailuni teininä - olematonta. Haluankin haastaa kaikki muutkin hidaskarvankasvuiset mukaan kampanjaani. Myös naiset!

Aloitin tämänkin aamun hiomalla pyyhkeellä ylähuuleni ja nenäni välissä olevaa naamaväliä. Olen lukenut Internetistä ja kuullut isoilta pojilta, että tuollainen aktiviteetti saattaa edesauttaa karvankasvunopeutta. Joten kannattaa pistää mun nimi mieleen ja olla hereillä marraskuussa. Pannu-Petteri tulee silloin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti