perjantai 19. syyskuuta 2014

Melkein PMMP:n viimeisellä keikalla

(Arkisto: lokakuu 2013)

HUI-KEA MEI-NIN-KI!!!!!!!!!1
Terveisiä täältä PMMP:n viimeiseltä keikalta Helsingin jäähallista!!

Tai Helsingin jäähallista ja Helsingin jäähallista, mutta terveisiä täältä Pohjois-Nokialta kotidivaanisohvalta villasukat jalassa. Periaatteessa olen kuitenkin keikalla, sillä kuuntelin äsken PMMP:n Matkalaulu-biisin Youtubesta. Eli oikeastaan olen jäähallikeikalla eturivissä, sillä olen eturivissä tässä läppärilläni. Eturivi on aina eturivi!

Muistan vieläkin kuin vuoden 2002, kun tapasimme Paulan ja Miran kanssa toisemme Popstars-laulukilpailussa ja… Hetkinen, korjataas kuitenkin sen verran, etten itse ollut Popstarsissa paikan päällä, mutta tavallaan osallistuin silti kyseiseen laulukilpailuun katselemalla ohjelmaa telkkarista. Eli oikeastaan ystävystyttiin jo tuolloin. Loppu onkin sitten historiaa - Paula ja Mira perustivat tyttöduon, jonka nimeksi tuli PMMP. Kun vähän pyörittelee mun etunimiä (Petteri Markus) ja sukunimeä (Poukka), niin tulee PMP. Ainoastaan yksi M-kirjain puuttuu. Voiko tällainen olla enää sattumaa? En usko!

Rusketusraidat-kesäbiisi oli PMMP:n eka iso hitti kesällä 2003. Tuntuu jotenkin ihan sairaan hämmentävältä ja samaan aikaan tosi koskettavalta, että samana kesänä olin vuoden armeijakokemukseni päätteeksi viimeisellä metsäleirillä ja kasarmille päästyäni mulla oli armeijan kalsareissani nimenomaan rusketusraidat! Jotenkin sitä vaan jo silloin tiesi, että plikat tais tehdä sen biisin mulle. Tai ei nyt välttämättä just mulle, mutta jollekin toiselle. Tai ei ehkä kenellekään toisellekaan, mutta siis kyllä ne sen biisin teki.

Meillä on niin mahdottoman paljon yhteisiä keikkamuistoja PMMP:n kanssa. Himos Festivaaleilla 2007 vedettiin ehkä paras keikka ikinä! Kenties sen verran lienee syytä huomauttaa tähän väliin, ettei PMMP ollut tuolloin Himoksella keikalla, mutta itse olin siellä viettämässä juhannusta järkevässä kohmeloputkessa ja jorasin mm. Frederikin keikalla. Marginaalit on todella pieniä musiikkibisneksessä.

Tämän viimeisen keikan jälkeen varmasti itketään sekä nauretaan Paulan ja Miran kanssa yhdessä pitkään. Tai tarkennetaan vielä sen verran, että eihän me olla ikinä edes tavattu, mutta Rasmuksen Laurin näin Helsingissä kesällä 2009. Tai en nähnyt, mutta luin Hesarista yhden jutun, missä oli hänen kuvansa. Kyllä tää on pieni maailma!

Jännittävää viimeistä keikkaa ja illanjatkoja kaikille muillekin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti