torstai 18. syyskuuta 2014

Suomen paskin politiikkablogi



(Arkisto: tammikuu 2012)

Presidenttiehdokkaat TV1:lla juuri NYT!

Täytyy kyllä taas kerran ihmetellä, että kuinka pieni tää maailma oikein on. Selailin nimittäin ehdokkaiden nettisivuja ja esimerkiksi Paavo Lipponen oli vuonna 1982 silloisen presidentti Mauno Koiviston sihteeri. Sattumalta allekirjoittanut syntyi juurikin vuonna 1982 ja mun äiti oli silloin niin ikään sihteeri! Tai sihteeri ja sihteeri, mutta ompeli Nansolla kankaita. Niin, ja toinen hämmentävä yhteensattuma - Pekka Haavisto tykkää miehistä ja yllätys yllätys, mun äitikin tykkää miehistä.
Paavo Arhinmäki on Vasemmiston presidenttiehdokas. Ei varmaan liene kauhee yllätys, että mä olen itse nimenomaan vasenkätinen! Tai siis jos ihan eksakteja ollaan, niin oon oikeakätinen, mutta mulla on myös vasen käsi. Lisäksi Arhinmäki on kotoisin Pasilasta ja siis eikä!! Tässä vaiheessa alkaa mennä jo hyvin YLILUONNOLLISEKSI tää yhteensattumien virtaus. Nimittäin katsoin just toissa viikolla komediasarja Pasilaa telkkarista. Ei tällainen voi olla sattumaa.

Etsiessäni faktoja Paavo Väyrysestä löysin selkäpiitä karmivan yhteensattuman. Nimittäin Väyrynen on valmistunut vuonna 1988 Valtiotieteen tohtoriksi. Ja mulla itsellä oli samana vuonna eli 1988 vesirokko! Ja tohtorisedät yleensä tutkii vesirokkopotilaita. Väyrynen paransi mut. Näin mä tän asian näen. HYRRR-RR, vieläkin menee kylmiä väreitä, kun oon tämänkin pressaehdokkaan kanssa niin linkitettynä toisiimme.

Timo Soinin nettisivuja tutkiessa en voinut olla noteeraamatta, että Timo Soini on anagrammina Tomi on isi. Ja olin täysin äimänkäkisöitynyt, että nimenomaan Tomi on isi, sillä mun toinen nimi Tomi ja mä olen itsekin isä! Tai Tomi ja Tomi, mutta Markus on mun toinen nimi ja en oo itse isä, mutta esimerkiks tänään Kupittaan Citymarketissa näin montakin isää. Kenties joku niistä oli Tomi.

On mulla muidenkin ehdokkaiden kanssa kummallisen paljon yhteistä ja periaatteessa oon samaa sukua jokaisen kanssa heistä. Niinistön Saulin kaa ollaan molemmat miehiä ja molempien etunimessä on mm. i-kirjain. Eva Biaudetin kanssa seurusteltiin 90-luvulla. Tai ei nyt seurusteltu, mutta meillä oli sutinaa keskenämme. Tai ei keskenämme, mutta muiden ihmisten kanssa. Tai ei mulla ollut kenenkään kaa sutinaa, kun menetin neitsyytenikin vasta toissa vuonna. Niin ja Sari Essayahin kanssa ollaan molemmat valmistuttu Vaasan yliopistosta, paitsi mä valmistuin Turun ammattikorkeakoulusta.

Kyllähän tässä tietysti vähän outoa on katsoa tätä lähetystä, kun periaatteessa kaikkien ehdokkaiden kanssa ollaan koettu yhtä jos toista jos kolmattakin. Mukavaa TV-iltaa kaikille!
Niin ja mähän tein viime eduskuntavaaleissa harvinaisen tempauksen. Nimittäin lähdin äänestämään ns. biisi edellä. Eli Varsinais-Suomessa oli Vapauspuolueessa ehdolla Janne Hurme, tuo ikivihreän Kirje-biisin tulkitsija. ”Myrsky repi puita, taivas salamoi…” Mulla on niin monta kultaista, ihanaa ja eroottista muistoa tuosta ko. kappaleesta, joten unohdin nimekkäimpien ehdokkaimpien pilipali-vaalilupaukset, jotka yleensä osoittautuvat vain lupauksiksi. Janne Hurmeen Kirje-biisi ei kuole koskaan, joten sinällään se pitää.

Ja kuinka kävikään? Minun ääneni nousi hyvin ratkaisevaan osaan! Tai periaatteessa ääneni ei näytellyt ihan suurinta roolia, mutta hilkulla oltiin. Hurme sai 62 ääntä ja mies jäi harmittavasti ainoastaan reilun 4000 tuhannen äänen päähän eduskuntapaikasta. Välillä eduskuntaan pääseminenkin on äärettömän pienestä kiinni.

Ja tässä voin vastata ystävälleni Timolle samalla. Hän kysyi minulta, että onko hän rasisti muita ehdokkaita kohtaan, kun hän aikoo äänestää Pekka Haavistoa vain sen takia, että Haavisto on homo?
Kyllähän sä Timo olet eittämättä rasistisena nyt kaikkia heteroita kohtaan? Itse olen läpi elämäni ollut rohkeasti julkihetero, niin kyllä tuollainen loukkaa. Mä olen hetero ja ylpeä siitä! Ei kaikki voi olla samaan aikaan esimerkiksi sekä homoja että tummaihoisia eli supertrendikkäitä kuten Jani Toivola ja tätä myöden olla vuosittain mukana noin 129:ssä keskusteluohjelmassa + tosiTV:ssa. Itse ajattelin äänestää Sari Essayahaa (hankala taivuttaa muuten tota sukunimeä) sen perusteella, että hän on hyvä kävelijä ja itsekin tulee käveltyä usein esim. pissalle ja sieltä tyyliin jääkaapille juomaan maitoa. Mutta sitten ajattelin, että se on rasismia kaikkia juoksijoita kohtaan enkä todellakaan halua juoksulenkillä kohdata silmitöntä raivoa kanssalenkkeilijöiltä.

No sit mä mietin, että äänestänkö Timo Soinia, joka on lihonut viime vuosien aikana huomattavasti. Soinin äänestäminen olis rasismia ja suoranaista vihapuhetta kaikkia kuntoilijoita ja karppaajia kohtaan, sillä heillä on pyrkimys olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja välttää liikahiilihydraatteja. Ei enää vuonna 2012 voi olla vihaa terveyttä kohtaan! Toki Eva Biaudet oli mun ennakkoäänestyssuunnitelmissa myös mukana, mutta sitten ihan äänestyskopin nurkalla pelästyin itseäni ja kysyin omalta itseltäni, että ”Petteri, oletko sä miesvihaaja? Oletko sä rasisti miehiä kohtaan? Vihaatko sä miehiä, kun sä oot äänestämässä naista?” No en mä vihaa miehiä, joten en voinut äänestää naista.

Mutta Suomessa tosiaan on sellainen meininki, että kaikki on rasismia ja lähes kaikesta voi saada syövän ja ennen kaikkea aina pitää ajatella lapsia, ettei ne vaan näe tai kuule tai koe mitään ja kukkahattutädit ovat oma maailmansa, niin muotoillaan tää mun ennakkoäänestämiskuvio sillain, että se ketä mä äänestin, niin se ei ole nainen ja sen etunimen viisi (5) ensimmäistä kirjainta ovat P, a, a, v sekä o. Ja se ei ole Lipponen eikä se ole se Paavo, jonka vaalimukeja on myyty 100 000 eurolla. Kiitoksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti