torstai 18. syyskuuta 2014

Kaija Koo



(Arkisto: maaliskuu 2012)

 

TV2 klo 19:30 Kaija Koo - Menestyksen hinta!

”Useat luulivat Kaija Koon olevan jo viime vuosituhannen unohdettu tähti, mutta laulaja teki upean paluun, eikä pelkästään vanhoja lämmitellen. Vaikka menestyksen hinta on ollut kova, nyt hän kokee olevansa vapaa.” Näillä informatiivisilla sanoilla kuvaillaan illan ohjelmaa.

Kaija Koo, kovin koo, kovempaa ei oo!
Huh huh, en oo ainakaan puoleen vuoteen kirjoittanut ainuttakaan Kaija Koota käsittelevää olotilapäivitystä, ja olen saanut siitä kavereiltanikin jo muutamia huomautuksia mentaliteetilla ”Mikäs tosifani sä Petteri muka olet, kun et enää nykyään Kaijasta täällä huutele?” Joten nyt oli aika yhtä paljon kuin korkea tarttua tietokoneen näppäimistöä sarvista ja avautua vähäsen.

Moni ei ehkä tiedäkään, mutta mä ja Kaija Koo itse asiassa seurusteltiin 90-luvun lopulla ja oltiin hyvin intiimissä suhteessa! Tai seurusteltiin ja seurusteltiin, ja intiimissä suhteessa ja intiimissä suhteessa, mutta mulla oli Kaija Koon uunituore levy ”Operaatio jalokivimeri” syksyllä -97 mukana Kanariansaarilla, jossa sattumoisin näin myös tissit, kun käveltiin nudistirannan liepeillä! Eli jos tässä nyt laskee 1+1, niin periaatteessa me kyllä seurusteltiin hyvinkin vakavasti!

Ja lieneekö sattumaa vai jotain kylmiä väreitä aiheuttavaa telepaattisuutta, mutta heti tuon ohjelman perään - kun kääntää kanavan MTV3:lle - alkaa Linnan Tähdet -ohjelma, jossa esiintyy pääosissa paras ystäväni ja iskelmälaulajalegenda Eino Grön! Voi kuule, me kahlattiin ala-asteet, yläasteet, kansakoulut, ammattikorkeat ja samat harrastukset yhdessä. Ja tässä sitä nyt ollaan - minä boxerit jalassa Itä-Turussa ja ”Eikka” telkkarissa!

Tai ettei nyt kukaan tuu tähän huomauttelemaan mitään eksakteja asiavirheitä, niin tarkennetaan sen verran tuota mun kertomusta, että eihän me olla Eino Grönin kanssa koskaan edes tavattu. Mutta siis ollaan kuitenkin molemmat synnytty tammikuussa 1939, paitsi mä oon syntynyt helmikuussa 1982. Niin ja kun selailin tuolta MTV3:n ohjelmatiedoista faktoja ”Eikasta”, niin siellä oli miehen paheina mainittu suklaa. Voiko olla muka enää sattumaa, että nimenomaan suklaa se on pahe täälläkin! Sekä ruotsalainen aikuisviihde. Mutta käsittääkseni se nyt on kaikkien pahe, sillä siihen uskomukseen ainakin minut on kasvatettu Pohjois-Nokialla. Nimittäin edesmennyt isäni tapasi sanoa mulle jo 90-luvun puolivälin paikkeilla, että ”Ruotsalainen aikuisviihde on kuules poika parasta! Kaikki sitä katsoo.” Mutta en viitsi nyt enempää analysoida tätä aihetta, sillä saattaisin asettaa itseni jotenkin noloon valoon.

Mutta siis eihän mulla periaatteessa ollut tuon ensimmäisen lauseeni jälkeen oikeastaan mitään ihmeellistä sanottavaa, joten muistakaa - Kaija Koo klo 19:30.
Moro!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti