torstai 18. syyskuuta 2014

Kadonneen jäljillä



(Arkisto: maaliskuu 2012)

Olenkohan mä ainoa, joka on pannut jo ajat sitten merkille sellaisen faktan, että televisio on nykyään aivan täynnä tositeeveeohjelmia. On sata erilaista ruokaohjelmaa, miljoona sisustusohjelmaa, kaiken maailman pilipalisilikonihömppäviidakontähtösiä, Big Brotheria, miljonääriäitejä ja ties mitä paskaa!

Mutta yksi ohjelma erottuu joukosta positiivisesti. Yksi on mielestäni ylitse muiden - Kadonne
en jäljillä.
Koskettavasti toteutettu, aito, kaunis ja oikeat arvot omaava sarja, jota katsellessa ajoittain tuntuu, että maailma on hyvä paikka.

Tänään MTV3:lla klo 20:05 kolmannen tuotantokauden viimeinen jakso, missä turkulainen Matti etsii isäänsä ja etsintämatka vie miehen aina Amsterdamiin saakka.

Mietitääs ny hetki. Big Brotherissa etsitään vastauksia sellaisiin kysymyksiin kuin että kuka pani ketä viime yönä kello 03:26 kauheassa kännissä tai että repikö BB-Kimmo BB-Maritan kainalonkarvoja kännissä kello 23:14 vai oliko kyseessä päällensä oksentanut BB-Mica? Joka päivä heille kuitenkin juotetaan lisää viinaa, jotta ohjelmassa tapahtuisi kaikkea hullua ja paljussa näkyisi tissit, jotka löytyvät BB-kauden jälkeen myös HYMY-lehden kannesta.

Top Chefissä Hans Välimäki ei ole kahden tuotantokauden aikana vielä hymähtänyt kertaakaan, vaan on v*ttuillut jokaisesta marinoitumattomasta hanhenmaksamoussen palasesta ja toinen tuomari Pia Kämppi näyttää jatkuvasti niin raivostuneelta, että moni katsoja kyselee itseltään: Onko hän taas nielaissut paketillisen kondomeja?

Viidakon tähtösissä on enemmän silikonia, muovia ja rantalentopallo-chat-juontotunteja kuin Hartwall Areenan perusrakenteissa, Kiinteistökuningatar Kaisa on kaikessa ylimielisyydessään myötähäpeäfarssi ja niin edelleen.

Kadonneen jäljillä -sarjassa rakkaita läheisiään etsivät ihmiset ovat ohjelmassa siksi, että heillä on tarve löytää omat sukujuuret. He kysyvät itseltään, että kuka minä olen ja mistä minä tulen? Keneltä olen perinyt ulkonäköni ja luonteeni? Mistä rakennan menneisyyteni? Ja juuri näihin asioihin tämä sarja pyrkii antamaan vastauksia.

Vaikka samaan aikaan AVA:lta tulee lätkämatsi, missä kovamaineinen Kazakstan haastaa Leijonat ja vaikka tätä klassikkoa on puitu jokaisessa lehdessä, nettimediassa ja telkkarissa HIEMAN liikaa, niin minä olen valintani tehnyt.

Minun valintani on Kadonneen jäljillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti