torstai 18. syyskuuta 2014

Aikamatkustaja



(Arkisto: maaliskuu 2012)

Heräsin tässä yöllä käymään pisulla, jonka jälkeen ajauduin jääkaapille nauttimaan maittavasta kinkkumakkarajuustovoileipäyhdistelmästä. Mutta eihän siinä siis mitään, tuollainen yöllinen tapahtumaketju on yhtä normaalia ihmismielen käytöstä kuin suihkussa omien nänniensä koskettelu. Eli erittäin tavallista.

Viimeisteltyäni äsken yöruokailuni, katsoin kelloa. Se oli 03:20! Ainoa vaan, että kellot olis pitänyt siirtää klo 03:00 tunnilla eteenpäin eli yöruokailuni päättyikin klo 04:20. Ja mä hoopo unohdin tyystin kesäaikaan siirtymisen! Siinä sitten aloin pohtimaan tuota aikakömmähdystä käyttäen hyväkseni Nokian lukion ylioppilaskirjoituksista lyhyestä matematiikasta vuonna 2002 saamaani vahvan M-arvosanan tuomaa tietotaitoa, ja päädyin shokeeraavaan lopputulokseen - mä kävin menneisyydessä!

Hyrrr! Siis mulla meni ihan kylmiä väreitä ja keittiönikkunat meni huuruun! Tai ei ne huuruun mennyt, mut olis voinut mennä. Tai en minä tiedä olisko ne edes voinut mennä! Miks me tartutaan nyt tällaiseen yksityiskohtaan? Okei, mä lopetan tämän itseni kanssa riitelyn tässä kappaleessa ja jatkan tätä tarinaa.

Mutta siis mä olin käsitykseni mukaan 20 minuuttia menneisyyden puolella. Kello hujelteli jo kaksikymmentä minuuttia yli neljän ja mä vaan elin menneisyyttä! Tää menee jotenkin niin paranormaaliksi, että hyvä jos pystyn nukkuun vielä tänä yönä. En nyt halua tehdä tästä mitään numeroa, mutta sä taidat lukea just nyt tässä itäturkulaisen aikamatkustajan olotilapäivitystä! Ja tämän lisäksi mun koirani Seppo katsoi mua äsken mystisesti siinä suoraan silmiin! Tai sit se kerjäs mun yöllistä leipää. En tiiä.

Aikamatkustaja! Se kuulostaa kyllä jotenkin yhtä charmantilta ja coolilta kuin esimerkiksi George Clooney tai Brad Pitt tai Autotallipöytätenniksen Pohjois-Nokian epävirallinen aluemestaruus vuosimallia 1994. Jos tää mun menneisyyteen aikamatkustamisen taito jää päälle, niin ihan ensimmäisenä matkustaisin 20 minuutin ajaksi 70-luvulle Kirkan keikalle daivaan yleisön päälle, kun ”Hengaillaan”-biisi tulee. Mut toi nyt taitaa olla meidän kaikkien se ihan eka aikamatkustustoive.

Niin, ja juuri eilen luin Apu-lehden horoskooppi-osiota, jossa sanottiin, että flunssa-aalto horjuttaa sinua sekä tulet hämmästymään suuresti. Mä nimenomaan hämmästyin suuresti! Ja ei varmaan tuu yllätyksenä, mutta vuosi sitten kevättalvella olin flunssassakin! Ei tällainen voi olla enää sattumaa! Okei noi asiat oli tarkoitettu kaikille Kauriille ja mä olen horoskoopiltani Kalat. Mutta silti! Nää nyt näyttää olevan niin syviä henkimaailman juttuja, että mun on parempi paeta tästä toisesta dimensiosta takaisin peiton alle. Hyvää kesäajan alkua sekä virtuaalimoi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti