Älypuhelinherätyskellomme soivat
berliiniläishotellissamme torstaiaamuna kello 09:01. Hotellimaksuun
ei sisältynyt aamupalaa ja se olisi maksanut erikseen röyhkeät 14
euroa, joten heitimme vähättelevää läpyskää suomeksi ja
jalkauduimme berliiniläiseen katukuvaan etsimään lähintä
Lidl-ruokakauppaa.
Parilla eurolla mukaamme tarttui
hedelmiä ja rahkaa, jotka nautimme hotellihuoneessa. Sitten oli taas
aika suorittaa jo vankaksi rutiiniksi muodostunut tapahtumasarja: rinkan
pakkaaminen, avainten luovuttaminen, Hondaan hyppääminen ja lopuksi Euroopan tiekartastomme tutkaileminen, että milläköhän tavalla pääsemme
helpoiten pois 3,5 miljoonan asukkaan loputtomalta tuntuvasta
keskusta-alueesta kohti seuraavaa määränpäätämme.
Berliinissä autosukkulointi oli yhtä
helppoa kuin forssalaisten pilkkaaminen, joten ennen kuin kerkesimme
edes puhua kertaakaan naisista, olimme jo valtatiellä kohti
Hampuria. Matkan varrella kävimme laittamassa taas tankin täyteen
bensaa, virtsaamassa sekä ottamassa isot capuccinot to go, jonka
jälkeen myhäilimme, että voi morjens mehän ollaan ajoissa
Hampurissa. No ei oltu.
Jouduimme Varsovan tavoin päin
persettä -henkisten tiekylttien uhreiksi ja käännyimme
Hamburg-kylttiä seuraten pois valtatieltä, sillä ajattelimme, että
täällä on näköjään tietöitä ja mennään tovi kiertotietä.
No joo, tietöitä ei siinä kohtaa ollut, mutta ajauduimme täysin
väärään suuntaan, mistään ei pystynyt kääntymään takaisin ja
lopulta seikkailimme saksalaisissa pikkukylissä 45 minuuttia ennen
kuin monen mutkan kautta heilahdimme takaisin valtatielle.
Sitten olikin taas minun aikani näyttää
saksalaisille, että kuinka pohjoisnokialainen Honda kulkee. Ja
hyvin kulki – v*ttu annoin vaan palaa ja kaasuttelin
sataaseitsemääkymppiä kohti Hampuria. Varovaisen arvion mukaan
ohitimme yli tuhat autoa ja kas kas, olimme yhtäkkiä uudessa
hotellissamme.
Saksassa on muuten sangen hassunkurinen
käytäntö, jos indikaattorina käytetään
nopeusrajoituspolitiikka. Valtatiellä saa ajaa vaikka viittäsataa,
mutta sitten kun käännytään huoltoasemalle, niin välittömästi
on 20km/h-rajoitus.
St. Pauli ja Reeperbahn, sinne veri
vetää uudestaan
Nopeasti rinkat hotellille ja takaisin
Hondaan. Sitten suuntana oli legendaarinen Hampurin pääkatu,
Reeperbahn. Kuten Irwin Goodmanin ikivihreäbiisissäkin lauletaan,
niin huh huh – villi paikka.
Satoja baareja, satoja kodittomia
makaamassa siellä täällä, rikollisia, neonvärivaloja kaikkialla,
erotiikkaliikkeitä kymmenen metrin välein, tuhansia ilotyttöjä ja tiivistettynä kyseessä on uuden ajan Villi länsi -meininki. Huikea
paikka ja Reeperbahn oli aivan oma maailmansa. Oli ihan oikeasti aivan
uskomattoman hienoa ja nostalgista ajaa rakkaalla Hondallani
Reeperbahnin läpi ja lopulta pistää auto parkkiin sinne. Never forget.
Reeperbahnin parkkimaksusysteemi on
muuten täysin päinvastainen kuin muualla. Kun muualla parkkimaksua
joutuu maksamaan ehkäpä noin aamukasista iltakasiin, niin
Reeperbahnilla parkkimaksuaika alkaa iltakasilta. Se on ihan vaan sen
takia, että enemmän ihmisiä olisi siellä autoineen myös
päiväsaikaan. Nimittäin alkuillalla tuo tarunhohtoinen oma
maailmansa herää eloon ja se on ainutlaatuista settiä se.
Päätimme Ollin kanssa hullutella
Reeperbahnilla karvan verran erilaisella tyylillä. Siinä missä lukuisat muut nuoret miehet ryyppäsivät
ja/tai menivät huoriin, niin me kaksi pohjoisnokialaista raatelijaa
menimme parturiin. Ja molemmilla on juuri nyt aivan törkeän upeat
hiustyylit! Tuon jälkeen raju menomme sen kuin jatkui ja menimme
erotiikkaklubin terassille kahville, jonka jälkeen haimme Lidlistä
iltapalaa. Lopulta hotellille nukkumaan. Nice!
Bremen
Perjantaiaamuna matka jatkui taas. Hotelliaamupala oli taas kerran liian kalliin tuntuinen, joten pihtailimme siinä ja etsimme halvan aamupalapaikan. Sellainen löytyi pikkuruisen kävelyretken päätteeksi ja lopputulemana oli aamupala turkkilaisesta - hieman karvaisesta, mutta omalla tavallaan todella kivasta - ravintolasta, jonka henkilökunta ei
puhunut ainuttakaan sanaa englantia.
Tuttuun tyyliimme käytimme "jokainen puhuu sitten omaa äidinkieltään" -taktiikkaa ja teimme siis
tilauksemme suomen kielellä. Olli jutteli mm. onnellisesta
lapsuudestaan näyttäen samalla aamupalavaihtoehto numero kolmosta.
Itse valitsin aamupalavaihtoehto ykkösen ja kerroin samalla, kuinka olin vuonna 2005 Narvan markkinoilla Mikko Alatalon keikalla eturivissä selvinpäin. Naurahtelin siihen kylkeen ja turkkilainen miesmyyjä naurahteli mukana. Hetken aikaa tuntui kuin me molemmat olisimme olleet Mikko Alatalon keikalla Länsi-Pirkanmaalla, Narvan kylässä, Vesilahdella.
Itse valitsin aamupalavaihtoehto ykkösen ja kerroin samalla, kuinka olin vuonna 2005 Narvan markkinoilla Mikko Alatalon keikalla eturivissä selvinpäin. Naurahtelin siihen kylkeen ja turkkilainen miesmyyjä naurahteli mukana. Hetken aikaa tuntui kuin me molemmat olisimme olleet Mikko Alatalon keikalla Länsi-Pirkanmaalla, Narvan kylässä, Vesilahdella.
Lähdimme etsimään valtatietä kohti
Hannoveria tahi Bremeniä. Molempien suurkaupunkien kautta pääsi
nimittäin illan määränpäähämme, piskuiseen Wallenhorstiin. Päätimme
suunnata Bremenin kautta ihan vain sen takia, että jalkapallolegenda
Sami Hyypiä on pelannut ja valmentanut siellä Werder Bremenin
joukkueessa.
Vietimme iltapäivän Bremenissä ja
olipas se sympaattinen ja komea kaupunki. Ajoittain tuntui, että olimmeko saapuneet aikakoneella 1700-luvulle, missä Bremenin torin laidalla mahtipontispukuiset E-kuppikoon omistavat röyhtäilevät rouvat tuovat olutta jättitissiensä välissä ja herroilla on niin isot viikset, että niillä voisi vahata mun Hondan. Upea, Bremen!
Wallenhorst
Pastalounaan syötyämme hyppäsimme
taas Hondaan ja annoin jälleen kerran kaasujalkani painautua pohjaan
asti – sataaseitsemääkymmenviittä parhaimmillaan eli uudet enkat! Reilut sata kilometriä ja olimme
perillä Wallenhorstissa, tuossa 22 000 asukkaan uneliaan kauniissa
pikkukaupungissa.
Lukuisien suurkaupunkien, vilkkuvien valojen, ehkäpä noin 2600 ajokilometrin ja ajoittain
kaaosmaisten ihmismassojen jälkeen tällainen rauhoittuminen ja yksi
ei-niin-hektinen välipäivä teki todella hyvää.
Wallenhorst teki meihin valtavan
vaikutuksen. Illalla raukeaa peltomaisemaa majatalomme parvekkeelta
katsellessamme olimme Ollin kanssa molemmat sitä mieltä, että jos
sitä tulee joskus mentyä kauhealla säkällä jonkun aivan ihanan
naisen kanssa naimisiin ja jos vaikka saisi pari fiksua lasta, niin
Wallenhorst olisi mitä mainion paikka rauhalliselle perhelomalle.
Kyllä!
Lauantaiaamuna matka jatkuu alle 300
kilometriä Hollannin pääkaupunki Amsterdamiin, missä olemme
maanantaihin asti. Sunnuntaina mulla on sitten edessä Amsterdamin
maraton ja toivottavasti mun kaksi kertaa leikattu oikea polvi
kestää. Yli tuhat treenikilometriä on viimeiseen puoleen vuoteen
takana ja lisäksi viimeistelylenkki täällä Wallenhorstissa on
suoritettu alasti (katso kuvagalleria), että juu-u.
Palataan taas. Hyvää viikonloppua!
Muutama video:
Reeperbahnilla "parturiin" menossa
Reeperbahnilla parturissa
Bremenissä p*llurallia ajamassa ympäri kaupunkia
Reeperbahnilla "parturiin" menossa
Reeperbahnilla parturissa
Bremenissä p*llurallia ajamassa ympäri kaupunkia
Kuvia Hampurista, Bremenistä sekä Wallenhorstista:
Tissibaarin edessä poseeraamassa. Ei uskallettu mennä ovea pidemmälle. |
Honda Reeperbahnilla. |
Minä, Honda ja Reeperbahnin villi ilta. |
Reeperbahnilla oli tajuttoman paljon kodittomia ihmisiä. |
Ja seksibaareja oli joka mutkassa. |
Mun uusi tukkatyyli. |
Olli hei, älä ota kuvaa. |
Mun uusi tukkatyyli taas - nyt konservatiivisessa muodossa. |
Honda on pysähtynyt Bremeniin. |
Katutaiteilija ja pohjoisnokialainen raatelija. |
Bremenin keskustaa panoraamana. |
Miesveistos Opa Bremenin keskustassa. |
Miesveistos Opa ja... Hetkinen, makkaraa naposteleva paikallinen Risto se siinä blokkaa Ollin. |
Ollaan saapumassa Wallenhorstiin. |
Kovaa kyytiä. |
Viimeistelylenkki Wallenhorstin kauniissa maisemissa kaksi päivää ennen Amsterdamin maratonia. |
Opa seisoskelemassa meidän majatalon päärakennuksen edessä. |
Nautiskelemassa kahvikupposta majatalomme parvekkeella. |
Paljon ollaan koettu yhdessä Hondan kanssa. Nyt mukava rauhoittuminen maalaismaisemissa. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti