keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Jännittävä hammaslääkärireissu

Ajauduin tiistaina tiukkasanaiseen välienselvittelyyn itseni kanssa keskellä Tammelantoria!

Mulla oli hammaslääkäriaika varattuna Tammelan hammashoitolaan ja olin niin hyvissä ajoin maisemissa, että päätin muina miehinä mennä piipahtamaan Tammelantorilla. Mulla oli varsin kova nälkä, jonka seurauksena yksi asia johti toiseen, unohdin hetkellisesti kaiken ympärilläni olevan ja löysin itseni ostamasta mustaamakkaraa. Keväinen aurinko suorastaan hyväili 80-kiloista miesvartaloani istuessani toripenkeillä ja nauttiessani olostani napostellen kertakaikkisen maukasta mustaamakkaraa puolukkahillon kera.

Sitten yhtäkkiä ajantajuni palasi ja esitin nopeasti itselleni sen kysymyksen: Mitä h*lvettiä sinä teet, Petteri?

Katsoin kelloani. Voi perse, 12 minuuttia aikaa olla hammaslääkärissä ja minä mussutan täällä mustaamakkaraa kuin mikäkin puupää. Hampaani näyttivät varmasti Uuno Turhapuron purukalustoakin mustavalkoisimmilta ja olin kokonaisuutena syvästi pettynyt omaan toimintaani. En ole moneen kuukauteen syönyt mustaamakkaraa ja nyt sitten päätin herkutella, kun hammaslääkäriaika on reilun kymmenen minuutin päästä. Tyhmä, tyhmä, tyhmä, kuiskailin tiuskien itselleni. Jos siinä ei olisi ollut muita ihmisiä ympärillä, niin ihan hyvin olisin voinut aloittaa painiottelun itseni kanssa.

Jostain sain kuitenkin kaivettua taisteluilmeen päälleni, tein nopeita johtopäätöksiä ja aloin toimia! Ahmin loput tummat jöötit suuhun, tepastelin juoksujalkaa lähikauppaan, ostin hammasharjan ja sitten kiireen vilkkaa Tammelan hammashoitolan vessaan pesemään hampaat. Ja oho - olin kreivin aikaan odottelukäytävällä valmiina hammaslääkärikäynnille. Pienimuotoinen shokkitila siinä toki oli, mutta eiköhän sitä pysty viimeistään kiikkustuolissa nauramaan tälle hieman hurjaltakin kuulostavalle välikohtaukselle.

Kiitos jo etukäteen perheelle, ystäville, sukulaisille ja kaikille tutuille myötätunnosta! Tämä oli hieno matka ja nyt tuntuu voimakkaasti siltä, että olen henkilökohtaisella tasolla paljon valmiimpi ihminen kohtaamaan seuraavat hammaslääkärireissut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti